Sözlük

CPM Nedir?

CPM, Cost Per Mille yani Bin Gösterim Başına Maliyet olarak nitelendirebileceğimiz bir dijital reklam terimidir. Yayınladığınız reklamın 1000 kişiye ulaşmasının maliyetini hesaplamak için kullanılmaktadır. CPM hesaplaması yapmak için (Maliyet / Gösterim Sayısı) x 1000 formülünü kullanmanız gerekmektedir. Bu sayede güncel CPM verilerine ulaşabilirsiniz.

Burada CPC‘den en önemli olan farkı, reklamlarınız tıklama başına değil, gösterim başına fiyatlandırılması ve bu doğrultuda reklam verenlerden ücret alınmasıdır. Bu içeriğin devamında CPM hesaplama, CPM örnekleri ve CPM reklam kampanyası oluşturmak için gereken adımları birlikte incelemiş olacağız. Şimdi hazırsanız başlayalım!

cpm nedir

CPM Hesaplama

CPM, internet üzerinde yayınladığınız reklam çalışmasının 1000 kişi üzerinden oluşan faaliyetlerini hesaplamaya yarayan bir formüldür. Dijital pazarlamada sıklıkla kullanılan bir terim olarak CPM sizlere yayınladığınız reklamın, geri dönüşleri üzerinden maliyetini hesaplamanız noktasında büyük fayda sağlamaktadır. Hesaplama işlemi ise aşağıdaki formülden sağlanmaktadır.

CPM = Maliyet / Gösterim Sayısı x 1000

CPM işlemlerini uygularken, reklam verdiğiniz platform ve uygun para birimine göre hesaplamanızda fayda olacaktır. Özellikle Google ve Facebook reklamlarında kullanılan bu yöntemi alternatif reklam projelerinizde de rahatlıkla kullanabilirsiniz.

CPM Hesaplama Örnekleri

CPM hesaplamasını yaparken öncelikli olarak reklam bütçeniz üzerinden değerlendirme yapmanız gerekmektedir. Örneğin; Google Ads üzerinden 1.000 TL’lik bir reklam bütçesi çıktınız ve sonucunda 30.000 kişi sayfanızı ziyaret etti. Bu veriler üzerinden CPM hesaplaması yapmak için;

CPM = (1000/30000)*1000 = 33,3 TL ortaya çıkmaktadır. Hesaplama işlemleri ve detaylarıyla ilgili sizin de uyguladığınız alternatif formülleri yorumlar kısmından belirtebilirsiniz.

CPM Reklam Kampanyaları

Görüntülü reklam ağlarında yada Youtube reklamlarında uygulanabilen CPM reklam kampanyaları, reklam yaptığınız platform üzerinde Bin Gösterim Başına Maliyet hesaplaması ile teklif stratejisini oluşturarak ücretlendirme seçeneğini kullanabilirsiniz.

Reklam çalışmalarının Bin Gösterim Başına Maliyet üzerinden ücretlendirilmesi için, reklamlarınızın minimum %50’sinin, reklam yaptığınız platformda 1 saniye veya daha uzun süre gösterilmesi gerekmektedir.

Facebook tarafında ise çoğu reklam modeli ücretlendirmeyi BGBM üzerinden belirlemektedir. Yayına giren ve veri toplanan Facebook reklamlarınızın BGBM tutarını görmek isterseniz Sütunlar > Sütunları Özelleştir alanından bu metriğini açmanız yeterli olacaktır.

Özetle marka bilinirliği veya gösterim odaklı kampanyalarınız için kullanılması gereken en iyi teklif stratejisidir. Günün sonunda bu metrik üzerinden hedeflerinize ne kadar yaklaştığınızı görebilirsiniz.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu